GlobalSign: Οι ψηφιακές υπογραφές στο σημερινό τοπίο των οικονομικών υπηρεσιών

Σε καμία άλλη κάθετη αγορά δεν είναι τόσο κραυγαλέα η αναγκαιότητα των Ψηφιακών Υπογραφών (Digital Signatures) και τόσο κρίσιμης σημασίας η συμμόρφωση, όσο στην περίπτωση της βιομηχανίας των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών.

Από τις απλές τραπεζικές συναλλαγές μέχρι τα καταναλωτικά και στεγαστικά δάνεια έως και στα ασφαλιστήρια συμβόλαια, η διεθνής νομοθεσία για τις Ηλεκτρονικές και Ψηφιακές Υπογραφές έχει αρχίσει να διαμορφώνεται και οι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί θα πρέπει να συμμορφωθούν, αφού σε διαφορετική περίπτωση κινδυνεύουν με τεράστια πρόστιμα, διάφορα νομικής φύσης ζητήματα αλλά με αφαίρεση του δικαιώματος άσκησης των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων τους.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, και στον κλάδο των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, οι Ηλεκτρονικές και Ψηφιακές Υπογραφές διατηρούν αυστηρώς την ισχύ τους, έχοντας ως βάση τους νόμους UETA και ESIGN που ισχύουν σε κάθε πολιτεία, καθώς και τις αυστηρές οδηγίες του γραφείου προστασίας καταναλωτών  CFPB και του ομοσπονδιακού συμβουλίου FFIEC για τα πρότυπα δημιουργίας αναφορών και τεκμηρίωσης.

  • ESIGN – Οι Ηλεκτρονικές Υπογραφές στη νομοθεσία του Παγκόσμιου και Εθνικού Εμπορίου
  • UETA – Ενιαίος Νόμος Ηλεκτρονικών Συναλλαγών 
  • CFPB – Γραφείο Προστασίας Χρηματοοικονομικών Καταναλωτών 
  • FFEIC – Ομοσπονδιακό Εξεταστικό Συμβούλιο Χρηματοπιστωτικών Ιδρυμάτων

Στις Ευρωπαϊκές χώρες, η τήρηση του eIDAS και άλλων κανονισμών έχει γίνει ένας σκληρός και γρήγορος κανόνας για την επιχειρηματική δραστηριότητα. Όπως αναφέρθηκε πρόσφατα και σε μία πρόσφατη ανάρτηση στο ιστολόγιο της εταιρείας από τον Mike Boyle σχετικά με την EMEA Digital Signature συμμόρφωση:

“Η ταυτότητα είναι εξίσου μία αναγκαιότητα συμμόρφωσης σήμερα, με κανονισμούς όπως είναι ο eIDAS, ο Νόμος Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, ο Δεύτερη Οδηγία για τις Υπηρεσίες Πληρωμών, ο Νόμος περί Καταναλωτικής Πίστης, οι οργανισμοί (ειδικά οικονομικής φύσεως) πρέπει να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα για να επαληθεύουν την ταυτότητα όποιου πραγματοποιεί συναλλαγές online με την επιχείρηση τους”.

Η Συμμόρφωση είναι κέρδος για όλους

Η υϊοθέτηση και η συμμόρφωση με τους διεθνείς κανονισμούς είναι καλό για την επιχείρηση και καλό για τους καταναλωτές επίσης. Μάλιστα, αν ξεκινήσετε σήμερα με τις Ψηφιακές Υπογραφές θα ελαχιστοποιήσετε τους κινδύνους και θα βελτιώσετε την ανταγωνιστικότητα της επιχείρησής σας σε σχέση με τους άλλους που συνεχίζουν να χρησιμοποιούν μόνο χαρτί και μελάνι για υπογραφές.  

Μια σωστά εφαρμοζόμενη πολιτική και λύση ψηφιακής υπογραφής παρέχει αυστηρή πιστοποίηση ταυτότητας, ασφαλή κρυπτογράφηση, σφραγίδα ασφαλείας και νόμιμο, επιτρεπόμενο από το δικαστήριο, ίχνος ελέγχου. Μάλιστα, μια σταθερή πολιτική και λύση ψηφιακής υπογραφής θα ανταποκρίνεται επιπλέον με συνέπεια στις απαιτήσεις πολλών ελεγκτικών αρχών και θα συμμορφώνεται με τους περισσότερους νόμους ως έγκυρη υπογραφή.

Με απλά λόγια, μια εταιρεία χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών δεν χάνει και τίποτα αν ξεκινήσει να εφαρμόζει από τώρα διαδικασίες Ψηφιακής Υπογραφής, αφού ουσιαστικά θα απολαμβάνει κέρδη μέσω του ελαχιστοποιημένου κινδύνου, των καλύτερων ποσοστών κλεισίματος, του χαμηλότερου κόστους, της αυξημένης αποτελεσματικότητας και της βελτιωμένης εμπειρίας των πελατών σε όλους τους τομείς της επιχείρησης. Ας δούμε μερικούς τρόπους με τους οποίους μια διαδικασία ψηφιακής υπογραφής βοηθά τις επιχειρήσεις παροχής οικονομικών υπηρεσιών να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Μείνετε μπροστά από τον ανταγωνισμό

Αναμφισβήτητα, η επιτυχία στον χρηματοπιστωτικό κλάδο προέρχεται από την επίδειξη ευελιξίας σε ασταθείς και αβέβαιες αγορές, αναγνωρίζοντας και υιοθετώντας τις τρέχουσες τεχνολογικές τάσεις για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της συμμόρφωσης με τις κανονιστικές ρυθμίσεις, συμπεριλαμβανομένων των online και mobile banking.  Όπως αναφέραμε και πιο πάνω στο άρθρο μας, η υιοθέτηση μιας διαδικασίας ψηφιακής υπογραφής θα σας κρατήσει μπροστά από τον ανταγωνισμό. Η αποκλειστική εμπιστοσύνη στην υπογραφή από μελάνι πάνω σε ένα χαρτί, ουσιαστικά δείχνει έλλειψη ευελιξίας και μια κλειστή αντίληψη για το μέλλον της επιχειρηματικής δραστηριότητας σας καθώς και δυσκολία στην κατανόηση των αναγκών των πελατών σας. Αφήστε τον ανταγωνισμό σας να είναι έτσι. Όχι εσάς!  

Ένας από τους κυριότερους λόγους για την ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών είναι ότι οι επιχειρήσεις και οι πελάτες ολοκληρώνουν ταχύτερα τις συναλλαγές τους με τη βοήθεια των ψηφιακών υπογραφών. Στον χρηματοπιστωτικό τομέα, η εξυπηρέτηση πελατών εξακολουθεί να αποτελεί τον βασιλιά και η υιοθέτηση της ψηφιακής υπογραφής ουσιαστικά ανοίγει το δρόμο για ομαλότερες υπηρεσίες και υψηλότερη αποδοτικότητα κατά το άνοιγμα νέων λογαριασμών, στην οριστικοποίηση δανείων ή στην πραγματοποίηση τραπεζικών συναλλαγών online ή μέσω κινητών τηλεφώνων.   

Στον οικονομικό προγραμματισμό και στη διαχείριση πλούτου, οι σύμβουλοι απελευθερώνονται από τη γραφειοκρατία, για να αφιερωθούν στην οικοδόμηση σχέσεων που αποτελεί ιδιαίτερα σημαντική δουλειά καθώς και στην διαχείριση των πελατών. Άλλωστε, οι διαδικασίες ψηφιακής υπογραφής και οι διαδικασίες συμμόρφωσης εγγράφων είναι αυτοματοποιημένες και πραγματοποιούνται εξ αποστάσεως εύκολα χρησιμοποιώντας είτε το κινητό τηλέφωνο ή κάποια cloud υπηρεσία, συντελώντας στον εξορθολογισμό των συναλλαγών και των εγκρίσεων (π.χ δανείων), με αποτέλεσμα η συνολική εμπειρία του πελάτη να είναι η καλύτερη.

Μπορείτε να διαβάσετε το πρωτότυπο άρθρο, εδώ.