Corero: Σχεδόν το 40% των εταιρειών δεν έχει τις γνώαεις και τη τεχνολογία για να αντιμετωπίσει μία επίθεση DDoS
Μια πρόσφατη μελέτη της Tripwire υπογραμμίζει το αυξανόμενο πρόβλημα των κυβερνοεπιθέσεων, καθώς και αν το προσωπικό στα τμήματα ασφάλειας πληροφορικής έχει την πεποίθηση ότι οι εταιρείες που εργάζονται έχουν το σωστό συνδυασμό δεξιοτήτων και την τεχνολογική υποδομή για να αντιμετωπίσουν διάφορους τύπους απειλών στον κυβερνοχώρο. Οι ανησυχίες που βρέθηκαν στη κορυφή της λίστας ήταν (κατά σειρά σπουδαιότητας) το ransomware, οι κατανεμημένες επιθέσεις άρνησης εξυπηρέτησης υπηρεσιών (DDoS), κακόβουλοι insiders (π.χ υπάλληλοι, εργαζόμενοι), το phishing και τα exploits διάφορων κενών ασφαλείας και ευπαθειών.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το 60% των επαγγελματιών που συμμετείχαν στην έρευνα πιστεύει ότι έχει τις κατάλληλες δεξιότητες για να υπερασπιστεί την εταιρεία και τον οργανισμό που εργάζεται ενάντια σε μία κατανεμημένη επίθεση άρνησης εξυπηρέτησης υπηρεσίας (DDoS) και το 63% δήλωσε ότι έχει την κατάλληλη τεχνολογία για να διαχειριστεί τέτοιες επιθέσεις.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι επιθέσεις DDoS επικρατούν όλο και περισσότερο, δεν είναι και πολύ καθησυχαστική η σκέψη ότι το 40% των επαγγελματιών στον τομέα της ασφάλειας IT έχουν ελλιπή εξοπλισμό ια να διαχειριστούν μία επίθεση DDoS. Είναι να αναρωτιέσαι, πως θα ένιωθαν οι πελάτες των εταιρειών που εργάζονται αν γνώριζαν κάτι τέτοιο.
Σύμφωνοι, ορισμένες εταιρείες είναι πιο ευάλωτες σε επιθέσεις DDoS από άλλες. Συνήθως, οι πάροχοι διαδικτυακών υπηρεσιών και οι πάροχοι φιλοξενίας βιώνουν επιθέσεις DDoS σε καθημερινή βάση, εν μέρει επειδή έχουν πολύ μεγάλη επιφάνεια για τέτοιες επιθέσεις, και εν μέρει επειδή μόνο μια επίθεση μπορεί να επηρεάσει πολλούς πελάτες (όπως λέει η παροιμία “με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια”). Ωστόσο, ανεξάρτητα από το προφίλ κάποιου ή την επιφάνεια της επίθεσης, οποιοσδήποτε δίκτυο είναι ευάλωτο στις επιθέσεις DDoS. Οι hackers έχουν πολλά κίνητρα, αλλά ουσιαστικά ο στόχος τους είναι είτε να κλέψουν ευαίσθητα δεδομένα ή να διακόψουν για όφελος τους τη λειτουργία της ιστοσελίδας της εταιρείας σας.
Οι επιθέσεις DDoS έχουν πολλά μεγέθη, μικρά και μεγάλα. Οι περισσότερες εταιρείες φοβούνται τις μεγάλες, ογκομετρικές επιθέσεις που μπορεί να συντρίψουν μια ιστοσελίδα ή δίκτυο. Ωστόσο, τέτοιου είδους επιθέσεις είναι σχετικά σπάνιες. Πιο συχνές είναι οι σύντομες, επιθέσεις υπο-κορεσμού που μπορούν να αποτελέσουν παραπέτασμα και να καλύψουν μια ενδεχόμενη παραβίαση της ασφάλειας. Επειδή οι περισσότερες εταιρείες έχουν κάποια μορφή ευαίσθητων δεδομένων, είτε πρόκειται για τα στοιχεία πιστωτικών καρτών των πελατών τους, είτε για τις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τους αριθμούς κοινωνικής ασφάλισης ή πρόκειται για πνευματική ιδιοκτησία, οι περισσότερες εταιρείες θα πρέπει να ανησυχούν για τις επιθέσεις DDoS, επειδή μπορεί να ανοίξουν τον δρόμο για παραβιάσεις της ασφάλειας.
Οι εταιρείες έχουν να αντιμετωπίσουν πολλά είδη κυβερνοεπιθέσεων, αλλά οι επιθέσεις DDoS αποτελούν τόσο απειλή για την διαθεσιμότητα μιας διαδικτυακής υπηρεσίας όσο και απειλή για την ασφάλεια. Το ότι το 40% των εταιρειών δεν διαθέτει τις δεξιότητες ή την τεχνολογία για να διαχειριστεί μια επίθεση DDoS, αποτελεί λόγο ανησυχίας, τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και τους πελάτες τους (μια έρευνα της Corero δείχνει ότι δύο από τις μεγαλύτερες συνέπειες των επιθέσεων DDoS είναι τόσο η απώλεια της εμπιστοσύνης των πελατών προς την εταιρεία όσο και η δυσφήμιση στην ίδια τη μάρκα).
Μπορείτε να διαβάσετε το πρωτότυπο άρθρο, εδώ.